VIGTIGE KONTAKTNUMRE: Problemer med TV-signalet, Tlf.: 7587 2144 | Problemer med Bredbånd el. Telefoni, Tlf.: 7070 4040 ..... Læs mere

Foreningsmail – Opsætning

Hvis du har internet fra YouSee gennem Jellingnet, har du adgang til at oprette op til 5 mailadresser  (???@jellingnet.dk – adresser) 

Disse mailadresser kan du bruge direkte som Webmail, eller sætte dem op på din pc, mac, tablet eller telefon, i det mailprogram du måtte ønske.

Opret mailadresse via Mit Yousee…

Du kan oprette en mailadresse ved at logge ind på YouSee´s selvbetjening (Mit YouSee), og vælge menupunktet Mailindstillinger.

 

 

Webmail

Når du har oprettet din mailadresse, er den klar til brug, og du får adgang til den ved at klikke på Webmail forneden til venstre i menuen på  Mit YouSee

Fremover kan du logge direkte ind på din oversigt over din mailadresser her: Login på din webmail

 

Har du problemer med din mail?

Hvis du oplever problemer (login, sende, modtage) med din Jellingnet-mail, så skal du først checke om du kan logge ind på din Webmail, og prøve om du  kan sende og modtage derfra.

Hvis din webmail IKKE virker, skal du kontakte YouSee´s kundeservice på tlf, 70 70 40 40, så de kan hjælpe dig med at få webmail til at virke igen

Hvis din Webmail virker som den skal, men du har problemer med mail på en anden enhed, ligger fejlen på den pågældende enhed, så her skal du kontrollere om du har den rigtige opsætning. Se opsætningen nedenfor. 

YouSee har ingen mulighed for at hjælpe med medlemmernes egne mailopsætninger på deres egne maskiner, men hvis alt andet svigter, kan Jelling Radio & TV hjælpe, (mod passende betaling)

 

Opsætning af mail på PC, tablet eller telefon?

Hvis du har oprettet en jellingnet.dk mailadresse, kan du sætte den op på din telefon eller tablet (f.x. iPad) eller på din PC.

Her kan du se et udvalg af mailprogrammer, du kan bruge – og på siden får du også vejledninger, der fortæller dig, hvordan du opsætter programmet, så du kan se din foreningsmail i det.

 

POP3 eller IMAP?

Når du opsætter din mail på en anden enhed, kan du vælge mellem om kontoen skal opsættes som POP3 eller IMAP.

IMAP giver flere forskellige klienter (pc, telefon, tablet), mulighed for at tilgå samme mailkonto, mens e-mailbeskeder forbliver på serveren, så de kan tilgås via webmail på et senere tidspunkt.

POP3 downloader beskederne, mens den fjerner dem fra serveren. E-mailbeskederne er herefter ikke længere tilgængelige via webmail eller et andet mailprogram.

Det står dig frit at vælge, men vi foretrækker og anbefaler at bruge IMAP, idet man så har sine mail yilgængelige både på egen enhed og i webmail.

 

Disse oplysninger skal du bruge i opsætningen:

IMAP:
Indgående server / IMAP-server

Indgående postserver (IMAP): imap.yousee.dk
Standardport er 993
Brugernavn: Din Jellingnet-mail (f.eks. jensjensen@jellingnet.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din Jellingnet-mail
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).

Udgående server / SMTP-server
Udgående postserver (SMTP): asmtp.yousee.dk
Standardport er 587 – TLS (STARTTLS)
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@jellingnet.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din jellingnet-mail
Der skal sættes et flueben ved ‘Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse’. Dette skal markeres i nogle programmer.
Bemærk at ved skifte til IMAP, skal alle konti på PC/MAC/Smartphone skal nyoprettes i dit mailprogram.

POP3:
I
ndgående server / POP3-server
Indgående postserver (POP3): pop3.yousee.dk
Standardport er 995
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@jellingnet.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din jellingnet-mail
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).

Udgående server / SMTP-server
Udgående postserver (SMTP): asmtp.yousee.dk
Standardport er 587 – TLS (STARTTLS)
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@jellingnet.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din jellingnet-mail
Der skal sættes et flueben ved ‘Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse’. Dette skal markeres i nogle programmer.

YouSee har megen information omkring opsætning til både Tablets og mobiler.

 

 

Pin It on Pinterest